Doświadczenie jako pracownik przed założeniem firmy

Założenie własnej działalności wymaga pewnych wyrzeczeń. To poważne zobowiązanie finansowe ale nie tylko chodzi o pieniądze. Aby wejść poważnie do jakiejś branży potrzebujemy odpowiedniego przygotowania. Między innymi dobrze jest mieć doświadczenie w powiązanym zawodzie.

Bardzo trudno jest prowadzić firmę, która zajmuje się czymś, na czym kompletnie się nie znamy. Ryzyko upadku takiej firmy jest bardzo duże, więc musimy mieć w sobie odpowiednio dużo samozaparcia i siły psychicznej. No i przede wszystkim wiedzy o danej branży, a wiedza książkowa może nie wystarczyć.

Z pracownika fizycznego do szefa

Może się wydawać, że między pracownikiem fizycznym a szefem firmy jest duża różnica. W kontekście ich relacji zawodowych jak najbardziej. Ale jeśli chodzi o przygotowanie do wykonywania określonych prac, to już bywa różnie. Wyobraźmy sobie szefa firmy budowlanej. Jeśli taki człowiek sam pracował na budowie, będzie lepiej rozumiał potrzeby pracowników oraz to, jak dane place powinny być wykonywane.

Bardzo łatwo wyczuć, gdy szef nie zna się na rzeczy. Obniża to morale pracowników i sprawia, że mniej się oni starają. Między innymi dlatego, że liczą, że kierownik i tak nie zauważy. I bardzo często właśnie tak może być.