Edukacja nie kończy się otrzymaniu dyplomu magistra. Wszyscy znamy powiedzenie, że człowiek uczy się przez całe życie i faktycznie przed nauką nie da się uciec. Chodzi nie tylko o nabieranie wprawy w wykonywaniu codziennych czynności, ale też o zapisywanie się na określone szkolenia i kursy. Jak to wygląda z perspektywy biznesu? Czy warto w ogóle zainwestować w taki ośrodek szkoleniowy i oferować ludziom kursy?
Na rynku istnieje wiele takich placówek, gdzie można zapisać się na szkolenie, mające na celu polepszenie różnych naszych umiejętności. Mogą to być takie umiejętności jak przygotowywanie się do wystąpień publicznych czy organizowanie swojego czasu. Popularne są też kursy językowe czy marketingowe.
Po co biznesmenom szkolenia?
Po co osobom działającym w biznesie szkolenia i kursy? Oczywiście ich podstawowym celem jest nauczenie się nowych umiejętności. Nie zawsze jednak chodzi tylko o to. Dla wielu najbardziej liczy się to, aby te szkolenia dobrze wyglądały w CV. Pracodawcy potrzebują potwierdzenia, że ich nowy pracownik nadaje się na wybrane stanowisko. Skąd jednak mają to wiedzieć?
Umiejętności nie zawsze da się zweryfikować od razu, więc dobrze jest móc się pochwalić czymś takim na piśmie. Czy zawsze potwierdzają one naszą przydatność do wykonanego zawodu? Aż tak pięknie nie jest, ale coś zawsze mogą o nas powiedzieć. Sam fakt zapisania się na szkolenie już sugeruje, że ambicja nie jest dla nas wyrazem obcym.
Stacjonarnie czy online?
Jeśli w dzisiejszych czasach chcemy organizować kursy, to musimy sobie odpowiedzieć na ważne pytanie. Mają się one odbywać online czy stacjonarnie? Najlepiej jest się na to w ogóle nie zamykać i wprowadzić system hybrydowy. Dzisiaj pod tym względem społeczeństwo dzieli się na dwie części. Do pierwszej należą ci, którzy uważają, że zajęcia online są bardzo wygodne i bardziej pasują do naszych czasów.
Z drugiej strony mamy tych, dla których brak możliwości spotkania twarzą w twarz jest całkowitym przekreśleniem sensu prowadzenia takich zajęć. Którzy z nich mają rację? Mówi się, że prawda leży po środku, choć w tym wypadku jest to zdecydowanie kwestia gustu. Nie wiemy, jakie trendy będą za kilka czy kilkanaście lat, ale w tym momencie trudno jest wyobrazić sobie ośrodek szkoleniowy, który nie oferuje kursu zdalnego.