Klient, który wie co traci, to dobry klient

Zysk to bardzo ważna rzecz. Praktycznie zastanawiamy się, co nam dadzą wykonywane przez nas czynności. Dotyczy to oczywiście nie tylko kwestii materialnych. Również przejmujemy się budowaniem relacji z ludźmi a także dbaniem o samych siebie.

Oprócz zysków jednak pojawiają się w życiu też straty i wbrew pozorom to właśnie one potrafią być największym motywatorem. Wiedzę tę można łatwo wykorzystać w biznesie, dzięki czemu nasi kliencie i kontrahenci mogą czuć większą chęć zainteresowania się naszymi usługami.

Nie ważne co zyskujesz, ważne co możesz stracić

Nie zawsze jesteśmy w stanie przekonać klienta wizją dużego zysku. Niektórzy uważają, że mają w życiu wystarczająco i nic im tak naprawdę nie potrzeba do szczęścia. A co, gdybyśmy trochę odwrócili logikę?

Wyobraźmy sobie, że próbujemy klientowi wytłumaczyć, co straci jeżeli zrezygnuje z naszych usług. Wtedy faktycznie zacznie sobie to układać w głowie, aż dojdzie do wniosku, że to właśnie my jesteśmy mu najbardziej potrzebni na tę chwilę.

A jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego, jak zakupy wyglądają z perspektywy klienta, zajrzyj na bestsellers.pl.

Czas czy pieniądz?

Czas i pieniądz to dwie rzeczy, których bardzo boimy się stracić w życiu. Jeśli więc umiejętnie „postraszymy” klienta perspektywą straty, to już jesteśmy o krok od sukcesu.

Ta metoda przyda się osobom, które sprzedają sprzęty, mające na celu ułatwić życie, np. roboty kuchenne albo elektryczne odpowiedniki tradycyjnych narzędzi (np. golarki elektryczne).

Oczywiście taki sprzęt możemy reklamować wymieniając jego zalety (wytrzymałość, łatwe mycie itp.), ale czy to na pewno przekona każdego klienta? W końcu wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do reklam, na których pojawiają się długie listy zalet danego produktu.

Przedstawmy więc klientowi odwrotną perspektywę. Pozwólmy mu wyobrazić sobie, że nadal korzysta z tradycyjnego narzędzia. Zwróćmy uwagę na to, ile czasu traci dziennie na wykonanie standardowej czynności.

Kiedy już klient będzie miał w świadomości perspektywę przemijającego czasu, wróćmy na chwilę do naszej oferty. Niech sam zauważy, że skorzystanie z niej uchroni go przed stratą.