Marcin Kuśmierz przypomina, jak ważny w dzisiejszych czasach jest e-commerce
Marcin Kuśmierz, prezes Shopera, udzielił niedawno wywiadu dla Interii, w którym wypowiedział się na temat e-commerce’u. Wyjaśnił w nim dlaczego jest to tak ważne w dzisiejszych czasach oraz w jaki sposób powinny inwestować firmy, chcące rozszerzyć swoją działalność internetową.
Mogłoby się wydawać, że polski rynek e-commerce’u jest żyznym gruntem dla inwestorów i wciąż pozostawia olbrzymie pole do popisu. Tymczasem prezes Shopera zwraca uwagę na jego wysoką konkurencyjność i sugeruje, że inwestorzy powinni zacząć myśleć o południowej i wschodniej Europie. Tamte rynki e-commerce’owe są dużo mniej komercyjne, co przekłada się na większe szanse zarobku. Potwierdza się więc złota zasada, że jednym z najważniejszych aspektów prowadzenie przedsiębiorstwa jest eksport.
Udział Kuśmierza w XIII Europejskim Kongresie Gospodarczym
Marcin Kuśmierz wziął udział także w XIII Europejskim Kongresie Gospodarczyk, który odbył się w Katowicach. Wspominał tam o zależności między pandemią oraz rozwojem handlu elektronicznego. Decyzje rządu doprowadziły do zamknięcia wielu sklepów stacjonarnych oraz zamknięcia w domach znacznej liczby obywateli. Z tego powodu przedsiębiorcy musieli szukać nowych sposobów na dotarcie do klienta i tutaj z pomocą przyszedł internet. Okazało się, że Polacy bardzo chętnie robią zakupy internetowe i bardzo dużą część swojej działalności można przenieść właśnie tam.
Warto zauważyć, że przez ostatni rok najlepiej radziły sobie te firmy, które już wcześniej rozpoczęły działalność internetową. Te które raczkowały miały problem z pozyskaniem nowych klientów oraz zbudowaniem wydajnego systemu. Takie akrobacje nie były potrzebne w tych przedsiębiorstwach, które wiedziały już, jak sprawnie zarządzać handlem internetowym. Dzisiaj jednak nie ma już miejsca na jakiekolwiek nieobeznanie z realiami cyfrowymi i prowadzenie działalności w internecie jest standardem.
Kuśmierz pozytywnie ocenia małe i średnie przedsiębiorstwa
Kuśmierz zwrócił uwagę na to, że w handlu elektronicznym najlepiej radzą sobie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP), które stanowią najbardziej mobilną grupę oraz taką, która najszybciej podejmuje decyzje. Dynamiczne wprowadzanie zmian jest już jednak wyzwaniem dla większych firm, ale to nie znaczy, że jest niemożliwe.