Najczęstsze błędy sprzedażowe. Czego unikać?

Sprzedaż to wbrew pozorom bardzo trudna sztuka. Podczas jej procesu można popełnić wiele błędów, których osoba spoza branży nawet sobie nie uświadamia. Niestety, popełniają je nie tylko amatorzy ale także doświadczeni sprzedawcy. Jakie są najczęstsze pomyłki, które popełniają specjaliści od sprzedaży?

Ignorujemy zalety internetu

Mimo że mamy 2022 roku, to wciąż wiele sprzedawców ignoruje zalety internetu. A przecież to właśnie ta globalna sieć dostarcza nam nieskończonej liczby narzędzi, który możemy wykorzystać podczas sprzedaży.

Przede wszystkim mowa o solidnym badaniu rynku. Tylko dzięki robieniu researchu jesteśmy w stanie rzeczy

Brak wiedzy o docelowym kliencie

Kiedy mamy za zadanie sprzedać produkt lub usługę, musimy wiedzieć, kto jest naszym targetem. Jeśli nie mamy podstawowych informacji, to nie jesteśmy w stanie przekonać go, że powinien z tej usługi skorzystać. Dlaczego? Bo sami tego nie wiemy.

Zrozumienie potrzeb klienta pozwala nam trafić w jego uczucia. Nie chodzi o podłą manipulację, ale o zręczne wyjaśnienie klientowi co zyskuje dzięki naszej usłudze. Powinniśmy też uświadomić go w kwestii tego, co traci, kiedy z niej rezygnuje.

To trochę tak, jakby wykładowca próbował przekazać studentom wiedze, a sam nie przeczytał podręcznika. Gdy nasz odbiorca wyczuje brak wiedzy i pewności siebie, to bardzo szybko straci zainteresowanie i zauważy, że coś nie gra.

Źle wykorzystujemy informacje, które mamy

Sama wiedza jednak nie wystarczy. Musimy też nabyć umiejętność wykorzystywania wiedzy. Jeśli już wiemy, czym zajmuje się nasz klient i jakie są jego potrzeby, to prawdziwe wyzwanie dopiero przed nami. Musimy dostosować naszą ofertę do tej konkretnie osoby lub firmy, zamiast opierać się na samych schematach.

Pójście na łatwiznę i pomijanie etapów

Każda sprzedaż składa się z kilku etapów. Będą się one różnić w zależność od kilku czynników (odbiorcy, rodzaju produktu itp.). Bez względu na to, jaki model wybierzemy, warto abyśmy wiedzieli jak się go trzymać.

Nie chodzi o to, aby wszystko robić idealnie według scenariusza, ale należy stosować się do pewnych standardów. Jeśli pominiemy jeden z ważnych etapów, to cała nasza sprzedaż może spalić na panewce.