Stereotypy pracy w korporacji. Które są prawdziwe?

Większość z nas albo ma znajomych pracujących w „korpo” albo samemu pracowała w ten sposób. To specyficzny rodzaj pracy, który obrósł wieloma stereotypami i mitami. Niektóre z nich okazują się prawdziwe, choć nie zawsze da się znaleźć uniwersalia. Wszystko zależy od tego, dla jakiej korporacji pracujemy i jakie panują w niej zasady. Może się okazać, że wcale nie będzie tak ciężko, jak opowiadali znajomi, albo wręcz przeciwnie. Możemy mieć znajomego, który zachwala swoją formę zatrudnienia, a w rzeczywistości jest tak ciężka harówa, że ludzie z zespołu regularnie odpadają.

Jeśli praca w korporacji nie jest dla Ciebie, tutaj znajdziesz więcej informacji o szukaniu zatrudnienia, które pomogą Ci wybrać coś odpowiedniego.

Wielka rywalizacja

Jedną z najczęstszych rzeczy, jakie można usłyszeć o pracy w korporacji jest rywalizacja między pracownikami. Wieczna presja wyników i dbanie o to, by nasze były lepsze od pozostałych. W takiej atmosferze bardzo trudno być spokojny i podchodzić do pracy z motywacją i zaangażowaniem. A wręcz przeciwnie, możemy w ten sposób bardzo sobie zaszkodzić.

Jeśli żyjemy w ciągłym stresie i nawet nie próbujemy znaleźć dla niego żadnego ujścia, to sami zapraszamy do swojego życia chorobę psychiczną. A jest ich wiele. Najczęstsze, jakie nas spotykają to depresja i nerwica. Mogą one całkowicie odebrać nam chęć do życia i obowiązków domowych. Czasem lepiej więc popracować trochę mniej intensywnie, ale za to zachować stabilność emocjonalną. W ostatecznym rozrachunku może być to dobrym wyborem.

Fałszywe awanse

Gdy czytamy ogłoszenie o pracę w korporacji albo rozmawiamy z wysoko postawionym pracownikiem, możemy dowiedzieć się czegoś o możliwościach awansu. Niestety w wielu przypadkach te awanse są tylko pozorne. W rzeczywistości bardzo często nowe stanowisko nie różni się niczym szczególnym od poprzedniego. Ewentualnie zarobki mogą być nieco wyższe. Choć i to nie jest gwarantem. Wielu pracowników przechodzi poważne rozczarowanie, gdy dowiaduje się, że na wyższym stanowisku wcale nie zarobi więcej. A jednak obowiązków przybywa, co oznacza większy stres i konieczność większego zaangażowania.