Szukasz wydajnej i skalowalnej platformy e-commerce? W takim razie postaw na Magento! Dzięki temu skonfigurujesz sklep zarówno pod względem jego wyglądu, jak i funkcjonalności. Zapewne zadajesz sobie pytanie, ile kosztuje wdrożenie Magento 2? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Sprawdź, jakie czynniki wpływają na wycenę sklepu internetowego!
Dlaczego warto wybrać Magento 2?
Jedną z największych zalet Magento 2 jest skalowalność. Dzięki temu dostosujesz sklep online do wzrostu liczby klientów i oferowanych produktów. Pamiętaj, że zakres integracji wpływa na wydatki, związane z wdrożeniem i utrzymaniem platformy. Platforma e-commerce wyposażona jest w szereg funkcji, które ułatwiają prowadzenie biznesu.
Wśród nich znajdziemy narzędzia do analityki i raportowania, SEO i zarządzania produktami. Oprócz tego istnieje możliwość integracji sklepu online z różnymi systemami płatności i firmami kurierskimi. Magento umożliwia prowadzenie biznesu poza granicami kraju. Dodatkowo możesz zarządzać wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego.
Jednym z przydatnych rozszerzeń jest Page Builder, który zdecydowanie ułatwia tworzenie podstron, landing page’y, stron produktów i kategorii. Działa na zasadzie “drap and drop”, czyli przeciągnij i upuść. Magento kładzie nacisk na bezpieczeństwo, o czym świadczą regularne aktualizacje, łatające dziury. Platforma skupia wokół siebie dużą i zaangażowaną społeczność. Dzięki temu możesz liczyć na pomoc, jeśli napotkasz jakiś problem.
Co składa się na koszt wdrożenia sklepu online?
Zastanawiasz się, ile kosztują wdrożenia Magento? Ceny są ustalane indywidualnie, ponieważ zależą od wielu czynników. Przygotowując wycenę, specjaliści biorą pod uwagę:
- zakres projektu graficznego i funkcjonalnego,
- wersję platformy e-commerce,
- hosting i domenę,
- certyfikat SSL,
- dodatkowe integracje z zewnętrznymi systemami (ważna jest nie tylko ich liczba, lecz także stopień zaawansowania).
Cena projektu graficznego uzależniona jest nie tylko od liczby podstron, lecz także tego, czy potrzebujesz prototypu. Możesz również zlecić wykonanie dynamicznych animacji, które podkreślą kluczowe elementy i przyciągną uwagę użytkowników. To, ile zapłacisz za wdrożenie Magento, zależy też od tego, czy działasz w branży B2B, czy B2C. W pierwszym przypadku poniesiesz większe koszty, ponieważ projekt wymaga bardziej zaawansowanych funkcji, takich jak:
- multikonta,
- przygotowanie indywidualnych katalogów produktów,
- tworzenie niestandardowych cenników,
- szybkie składanie zamówienie poprzez wprowadzenie kodów SKU i przesłanie plików CSV,
- udzielanie kredytu kupieckiego,
- rozbudowany system analiz i raportowania.
Brief – podstawa udanej współpracy
Jeśli chcesz osiągnąć sukces w branży e-commerce, przygotuj perfekcyjny brief. Uwzględnij w nim historię, zakres działania i strukturę firmy, a także podaj liczbę pracowników. Oprócz tego określ grupę docelową, opisz oferowane produkty i wskaż konkurencję. Przedstaw dotychczasową strategię marki i plany na przyszłość. Po przeanalizowaniu uzyskanych informacji agencja Magento przygotuje wstępną wycenę i oszacuje czas realizacji projektu.
Jak stworzyć dobry brief dla sklepu online? Możesz zrobić to samodzielnie lub skorzystać z usług konsultanta zewnętrznego, bądź agencji wdrożeniowej. Jeśli zdecydujesz się na ostatnie rozwiązanie, upewnisz się, że chcesz współpracować z daną firmą.
Jak zaplanować budżet na wdrożenie Magento?
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce, możesz wybrać bezpłatną wersję Magento Open Source. W ten sposób przetestujesz pomysł na biznes, nie ponosząc przy tym dużych kosztów. Pamiętaj tylko, że darmowy wariant nie zapewnia wsparcia technicznego. Jeśli chcesz prowadzić duży sklep online, zdecyduj się na płatną wersję platformy. Koszt zakupu licencji rozpoczyna się od 22 tysięcy dolarów, a uzależniony jest od Twoich rocznych przychodów. Decydując się na wariant Magento Commerce, możesz liczyć na wsparcie techniczne, zaawansowane funkcje i dodatkowe zabezpieczenia. Wersja Commerce Cloud zapewnia taką funkcjonalność, ale działa na chmurze.
Planując budżet na wdrożenie sklepu, uwzględnij w nim wynagrodzenie dla E-commerce Managera i Product Ownera. Pierwszy specjalista wyznaczy kierunek rozwoju Twojego biznesu, natomiast ustali zakres prac agencji wdrożeniowej. Nierzadko zajmuje się tym jedna osoba.
Tworzenie dedykowanego sklepu na Magento
Estetyka sklepu internetowego jest ważna, ale przede wszystkim liczy się jego użyteczność. Aby zadbać o doświadczenie zakupowe klienta, agencja powinna przygotować makietę UX (wireframe). To edytowalny szkic sklepu, przygotowywany przez UX designera, który zwraca uwagę na to, żeby układ strony zachęcał użytkowników do zakupu. Specjalista zadba o to, żeby przemieszczanie się między podstronami było logiczne i intuicyjne. Wielu sprzedawców rezygnuje jednak ze stworzenia makiety.
Warto jednak podkreślić, że wprowadzanie zmian w wireframe jest znacznie tańsze niż modyfikacja projektu finalnego. Doświadczona agencja e-commerce zadba o funkcjonalność sklepu, zanim przygotuje projekt graficzny. Warstwa wizualna nie przysłoni wtedy działania platformy. Wdrożenie Magento przebiegnie szybciej, dzięki czemu nie wygeneruje dodatkowych kosztów.
Wdrożenie sklepu na Magento – jak zoptymalizować koszty?
Jeśli chcesz szybko zweryfikować pomysł na biznes, zleć stworzenie MPV. Wstępna wersja sklepu pozwoli Ci zaistnieć na rynku. W ten sposób możesz pozyskać pierwsze zamówienia, jednocześnie upewnisz się, że zaspokajasz potrzeby grupy docelowej. MPV umożliwia zbieranie informacji zwrotnych, na podstawie których wprowadzisz niezbędne poprawki. Decydując się na takie rozwiązanie, zaoszczędzisz czas i pieniądze. Nie przepalasz bowiem budżetu na niepotrzebne funkcje.
Jak ograniczyć koszty wdrożenia sklepu internetowego? Wybierz gotowy szablon, zamiast zlecać stworzenie dedykowanego projektu. W razie potrzeby możesz go lekko zmodyfikować. Dzięki temu dopasujesz go do swoich potrzeb, a i tak zaoszczędzisz. Koszt wdrożenia sklepu na Magento uzależniony jest od liczby wtyczek. Za wiele rozszerzeń musisz zapłacić, zanim je wybierzesz, zastanów się, czy rzeczywiście wpłyną na rozwój Twojego biznesu.
Aby zminimalizować koszt, zaangażuj się w projekt. Jeśli nie możesz być na spotkaniu, wyznacz swojego przedstawiciela. Dzięki temu szybciej podejmiesz istotne decyzje, jednocześnie unikniesz nieporozumień na linii klient-agencja. Możesz również zająć się pozycjonowaniem i marketingiem. Nie oznacza to jednak, że musisz robić to samodzielnie. Wystarczy, że oddelegujesz te zadania zaufanym członkom zespołu.
Podsumowanie
Koszt wdrożenia Magento zależy przede wszystkim od Twoich potrzeb i oczekiwań. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, rozważ stworzenie MPV. W ten sposób korzystasz z podstawowych funkcji, a z biegiem czasu, rozbudowujesz swój sklep. Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy agencji e-commerce? To świetne rozwiązanie, jeśli nie dysponujesz wiedzą techniczną. Specjaliści zaprojektują nowoczesny i funkcjonalny sklep, który pomoże Ci się wyróżnić na tle konkurencji.
Współpraca z agencją e-commerce wiąże się z dodatkowymi kosztami. Potraktuj to jednak jako długoterminową inwestycję. Doświadczony zespół pomoże Ci uniknąć kosztownych błędów przy zakładaniu sklepu online. Dodatkowo zyskujesz pewność, że programiści dobiorą najlepsze rozwiązanie do Twojego biznesu.