Wirtualne biuro to usługa, z której coraz częściej i chętnie korzysta wielu (nie tylko) warszawskich przedsiębiorców. W pakiecie usług wirtualnego biura najczęściej masz adres i odbiór korespondencji. Usługodawcy oferują jednak także dodatkowe rozwiązania, ułatwiające prowadzenie firmy na co dzień znacznie mniejszym kosztem.
Wirtualne biuro w Warszawie — dla kogo?
Wirtualne biura to przede wszystkim adresy, które można wykorzystać do rejestracji działalności gospodarczej lub jej dalszego prowadzenia. Taki adres nie jest jednak przypadkowy. Wirtualne biuro Warszawa to prestiżowy adres w centrum lub jednej z typowo biznesowych przestrzeni stolicy. Adres wirtualny ma bowiem budować wizję sprawdzonej, profesjonalnej nowoczesnej marki. Usługi wirtualnego biura wiele osób wybiera właśnie ze względu na prestiżowy adres.
Zamiast ujawniać adres domowy, pod którym wiele osób uprawia działalność typowo freelancerską, doradczą, analityczną, programistyczną, osoba wykupująca biuro wirtualne może podać na przykład prestiżowy adres w centrum Warszawy. To natychmiast wręcz poprawia obraz firmy, marki, jej właściciela.
Wiele osób nie chce w dokumentacji z klientami podawać adresu prywatnego, a często to przecież właśnie on jest wykorzystywany do rejestracji firmy, niezależnie czy jest to spółka czy jednoosobowa działalność gospodarcza. Wykorzystując usługę wirtualnego biura, łatwo można oddzielić formalnie przestrzeń prywatną od zawodowej i jednocześnie nadal pracować np. w domu, nie martwiąc się, co pomyśli klient, widząc fakturę z adresem wskazującym na mieszkanie w bloku.
Wirtualny adres to rozwiązanie dla sporej części osób pracujących zdalnie, niezainteresowanych wynajmem biura, które jednocześnie chcą móc prezentować się wykorzystaniem adresu w samym centrum Warszawy.
Jakie korzyści ma wirtualne biuro?
Korzyści, jakie wynosi taki szczególny wynajem adresu, są dość jasne. Przede wszystkim to korzyści stricte finansowa. Wirtualne biuro w Warszawie jest zdecydowanie mniej kosztowne niż wynajęcie realnej przestrzeni biurowej. Oczywiście, jeśli jej potrzebujesz, wirtualny adres często nie ma sensu, jeśli jednak twoi pracownicy i ty sam pracujecie zdalnie i biuro nie jest wam do niczego potrzebne, generowanie wydatków związanych z tradycyjnym wynajmem po prostu nie ma większego sensu.
Biuro wirtualne pozwala znacząco obniżyć koszty związane z wynajmem przestrzeni, jeśli głównym celem najmu jest właściwie jedynie pozyskanie adresu, a biuro nie jest wykorzystywane. Wirtualny adres kosztuje (w zależności od pakietu) od kilkudziesięciu to nieco ponad 100 złotych miesięcznie. Nawet najmniejszej fizycznej przestrzeni nie wyjmiesz za taką cenę, a już z pewnością nie w stolicy.
Wirtualne biuro to także szansa na oddzielenie, przynajmniej formalne, pracy od domu, co w wielu przypadkach, jest bardzo pomocnym rozwiązaniem. W końcu to prestiżowy adres, rozwiązanie wspierające budowę marki firmy, pozytywnych z nią skojarzeń.
Jakie usługi wchodzą w zakres wirtualnego biura?
Podstawowe usługi, które obejmuje wirtualne biuro to:
- adres do rejestracji firmy w Warszawie,
- odbiór korespondencji,
- przekazanie informacji o odebranej korespondencji.
Ten zestaw oferują właściwie wszystkie biura wirtualne. Usługodawcy idą jednak dalej. Nie każdy ma bowiem czas, aby pojawić się pod wirtualnym adresem i kilka razy w tygodniu odbierać pocztę, a ta będzie przychodziła przecież na wskazany adres. Dlatego też w ramach rozszerzonego pakietu możesz liczyć na:
- skanowanie korespondencji,
- odsyłanie korespondencji,
- odbiór i przechowywanie paczek.
Warunki i zakres tego typu usług powinny być precyzyjnie określone w umowie. Na tym jednak usługa nie musi się skończyć. Usługodawcy oferują m.in.:
- bezpłatną salkę spotkań (na określoną ilość godzin w miesiącu, zgodnie z wykupionym pakietem),
- wynajem salki spotkań (powyżej limitu, na określonych preferencyjnych warunkach),
- udostępnienie adresu do korespondencji dla wspólników lub pracowników.
W ramach usług księgowo-administracyjnych możesz także skorzystać z:
- asysty w uruchomieniu lub zmianach w spółce z o.o.;
- przygotowania projektów uchwał na zebrania wspólników lub zarządu;
- pozycjonowania wizytówki firmy w Google Maps.
Kiedy opłaca ci się biuro wirtualne?
Jeśli chcesz, aby adres twojej firmy wyróżniał się na tle konkurencji, jeśli zależy ci na prestiżowym adresie firmy, jeśli znaczenie ma dla ciebie odejście od konieczności podawania w danych firmy adresu domowego — wirtualny adres jest z pewnością dla ciebie. Opłaca się on wszystkim tym, którzy małym kosztem chcą wzmocnić obraz firmy czy marki jako profesjonalnej, z sukcesem biznesowym na koncie.
Adres wirtualny z pewnością opłaca się także wszystkim, którzy pracują zdalnie, chcą ograniczyć koszty związane z biurem, z którego po prostu nie korzystają albo przyjmują w nim gościa raz czy dwa razy w miesiącu. W takim przypadku biuro wirtualne z dodatkowymi usługami wynajmu salki spotkań to idealne, opłacalne, a przy tym profesjonalne rozwiązanie. Ograniczasz koszty, nie tracisz na wizerunku.