Co robić ze stresem?

Sen i odpoczynek to absolutny numer jeden. Stres to wielokrotnie efekt nieprzestanych nocy oraz ogólnego przemęczenia. Aby dobrze spać należy zrezygnować z urządzeń elektronicznych na godzinę przed snem. Następnie należy udać się do łóżka i spędzić w nim minimum 7 godzin. Sen sprawi, że organizm ma więcej energii oraz jest pełnowartościowy, co sprawi, że poziom stresu obniży się w bardzo szybkim tempie. Oprócz tego należy pić odpowiednią ilość wody. Szklanka wody na biurku powinna znaleźć się tam na stałe, należy ją opróżniać o pełnej godzinie (żeby nie zapomnieć).

Oprócz tego dobrze jest odszukać przyczyny stresu. W tym miejscu należy zdecydować się na bezwzględną szczerość z samym sobą. Konieczne jest przeanalizowanie sytuacji występujących w pracy, odczuć oraz znalezienie odpowiedzi na dręczące pytania. Jeśli za stres odpowiadają problemy ze współpracownikami, warto na ten temat otwarcie porozmawiać. W przypadku napiętych terminów należy w pierwszej kolejności popracować nad organizacją pracy, albo poproszeniem o przejęcie części obowiązków.

Pozbądź się stresu na zawsze

Aktywność fizyczna odgrywa tak samo ważną rolę jak wymienione powyżej elementy. Ruch sprawia, że poziom stresu w organizmie gwałtownie spada, a do tego wytworzony zostaje hormon szczęścia – endorfiny. Wyżyć się w trakcie treningu, tak też jest dobrze.

Walka ze stresem na własną rękę może okazać się trudna. Dlatego, kiedy najbardziej oczywiste sposoby nie sprawdzą się można, a nawet warto udać się do specjalisty. Odpowiednie metody oraz techniki przyniosą ulgę zszarganym nerwom. Z kolei jeśli i ta technika nie pomoże, warto pomyśleć o zmianie pracy. To właśnie w budynku firmy spędza się większą część życia, stąd nie warto unieszczęśliwiać się z tego względu.