Merchandising to filozofia sprzedaży, która została wprowadzona w sklepach jako element marketingu, który ma zwiększać zyski. Polega on na odpowiednim ułożeniu towarów w sklepie, co ma bezpośrednio wpłynąć na decyzję zakupowe konsumentów. Tego rodzaju działania nie tylko pozwalają na kreowanie wizualnej przewagi konkurencyjnej, ale są również sposobem na tworzenie nowej jakości w handlu. Więcej na ten temat przybliżamy w poniższym materiale, do którego lektury serdecznie zapraszamy.
Projektowanie atrakcyjnych wizualnie stoisk i witryn: Przyciąganie uwagi klientów na punkcie sprzedaży
Merchandising na stałe zagościł w strategiach firm, których celem jest przyciąganie uwagi Klientów. Projektowanie atrakcyjnych wizualnie stoisk i witryn pozwala nie tylko na dłuższe zatrzymanie Klienta w sklepie, co bezpośrednio przekłada się na wartość jego koszyka zakupowego, ale również pozwala na budowanie przewagi konkurencyjnej, w oparciu o zaufanie Konsumentów. Wiadomo bowiem, że klienci nie od dzisiaj chętnie wybierają produkty, które nie tylko pasują im pod względem jakości, ale również są dopasowane do ich potrzeb i odpowiednio wyeksponowane. Projektowanie atrakcyjnych wizualnie stoisk i witryn jest dla wielu firm nie lada wyzwaniem.
Segmentacja asortymentu i personalizacja ekspozycji: Dostosowanie merchandisingu do różnych grup docelowych
By marketing ten był skuteczny, musi być spersonalizowany. Co to oznacza? Potencjalny „sprzedawca” musi znać doskonale swojego odbiorcę – konsumenta. Sposób merchandisingu powinien więc być odpowiednio dopasowany do różnych grup docelowych. Chcąc skutecznie zaplanować swoją estetykę i wygląd wizualny firmy warto więc skorzystać ze wsparcia profesjonalnych firm, które na co dzień zajmują się personalizowaniem działań wizerunkowo-marketingowych w zakresie segmentacji asortymentu.
Wprawiony specjalista zadba m.in. o multifacing (grupowanie takich samych produktów w celu stworzenia wrażenia zasobności), fejsowanie (usuwanie pustych miejsc na półkach) czy cross merchandising (ustawianie obok siebie powiązanych tematycznie towarów z różnych grup). Zlecenia merchandisingowe polegają również na porządkowaniu przestrzeni handlowej i materiałów POSM (point of sales materials).
Szukając profesjonalnego wsparcia warto wybrać OEX Cursor, która jako agencja merchandisingowa, posiada doświadczenie i infrastrukturę pozwalającą realizować największe i najbardziej wymagające projekty merchandisingowe.