Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który ma istotne znaczenie dla każdej firmy, niezależnie od profilu jej działalności. Wiąże się to z procesami marketingowymi i dobrą widocznością w sieci, co ma wpływ na wyniki sprzedażowe i pozycję na rynku.

Czym jest pozycjonowanie?

Założenia, zalety i krótka historia pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego celem jest zwiększenie widoczności domeny w wyszukiwarkach pod wybranymi frazami głównymi, które określa się jako „keywords”. W ramach działań związanych z pozycjonowaniem wykonuje się szereg optymalizacji elementów witryny i buduje zaplecze „link building”.
Historia pozycjonowania sięga początku lat 90. minionego wieku, kiedy to wyszukiwarka Google nie była tak znana i popularna jak obecnie, a sam Internet dostępny był dla nielicznych osób na świecie. Wraz z rozwojem sieci pojawiały się portale informacyjne, których rolą było podawanie danych i gromadzenie jak największej liczby odbiorców. W Polsce pierwszymi tego typu portalami była Wirtualna Polska i Onet, zaś w USA – Yahoo. Wraz z ich rozwojem i konkurencyjnością powstawały katalogi stron, gdzie gromadzono linki z podziałem na kategorie. A ponieważ wyszukiwarki w katalogu nie były jeszcze w taki sposób jak obecnie skonfigurowane, to trudno było dotrzeć do ważnych informacji. Wówczas to powstała „inteligentna wyszukiwarka”, a tym samym rozpoczął się proces pozycjonowania.

Czym jest SEO WWW?

Pozycjonowanie dla SEO to procesy, które wpływają na większą widoczność witryny w sieci i są przeprowadzane on-site – na stronie oraz off-site – czyli poza nią. W drugim przypadku mamy do czynienia z uzyskiwaniem pozytywnych linków, które przekierowują na naszą stronę, tym samym zwiększając jej widoczność. Równie ważne znaczenie ma optymalizacja publikowanych treści, w tym także kodu strony i innych działań, które wliczane są do SEO WWW.
Treści, które publikujemy na swojej stronie mają istotne znaczenie w zakresie SEO, a ich jakość zależy od samego contentu. Powinno go być jak najwięcej, a ponadto nie powinien być on napisany „sztywno” pod wyszukiwarki internetowe, ale posiadać również wartość merytoryczną i być atrakcyjny dla czytelników.

Wpływ pozycjonowania stron na wyszukiwanie w Google

Pozycjonowanie daje możliwość zwiększenia widoczności w największej wyszukiwarce jaką obecnie mamy – Google. Dzięki temu każda strona może zyskać lepszą widoczność, a efekty są mierzalne, gdyż Google daje dostęp do takich rozwiązań jak sprawdzanie pozycji w Google i monitoring pozycji.

Pozycjonowanie stron cena

Obecnie pozycjonowaniem stron zajmują się pozycjonerzy i SEO pozycjonerzy, a cennik pozycjonowania stron takich usług zależy od ilości fraz pod które dana strona ma zostać wypozycjonowana. Na ostateczny koszt mają wpływ również takie kwestie jak np. zakres wzrostu odwiedzin na stronie internetowej, rozpoznawalności marki i wyprzedzenie konkurencji. Wiele osób dodatkowo zleca również działania, które mają na celu zwiększenie liczby zamówień w sklepie, co realnie wpływa na pozycję sklepu na rynku e-commerce.

W chwili obecnej pozycjonowanie to podstawa marketingu internetowego i specjaliści zgodnie wskazują, że inne działania nie dają tak dobrych wyników.