Klienci sklepów internetowych mają coraz wyższe wymagania nie tylko w kwestii jakości produktów oraz ich ceny, ale również dotyczące preferowanych przez nich metod płatności. Rynek płatności online w Polsce bardzo rozwinął się w ostatnich latach, czego owocem są kolejne usługi. Jedną z ciekawszych propozycji zarówno z punktu widzenia sklepu, jak i samego konsumenta stanowią płatności odroczone. Na jakich zasadach działa ten system?
Jak działają płatności odroczone?
Mechanizm działania płatności odroczonych można łatwo wyjaśnić na przykładzie bodaj najpopularniejszego na polskim rynku systemu – PayPo. Klient sklepu internetowego, który skompletował swój koszyk i przechodzi do finalizacji transakcji wśród dostępnych form może znaleźć także wspomniane płatności odroczone. Jeśli zdecyduje się na taką opcję, zakupy zostaną sfinalizowane, a towar dostarczony. Konsument ma jednak aż 30 dni na zapłacenie za swoje zakupy.
PayPo to dość przełomowy system, ponieważ odznacza się jeszcze jedną ciekawą innowacją. Po upływie 30 dni użytkownik może zapłacić za zakupy, ale nie musi – należność może zostać rozłożona na 4 wygodne miesięczne raty. Daje to klientowi dużą elastyczność finansową i pole manewru.
Dlaczego płatności odroczone opłacają się konsumentom?
Właśnie dlatego część konsumentów decyduje się na skorzystanie z płatności odroczonych. Pilne zakupy mogą zostać natychmiast dokonane przez internet, nawet jeśli użytkownik chwilowo nie dysponuje odpowiednio wysokimi środkami. 30 dni to wystarczająco długi termin, aby je zgromadzić i uregulować należność, na przykład po otrzymaniu wypłaty. Jeśli konsument waha się, czy wybrać płatności odroczone, czy może jednak zdecydować się na raty online, PayPo będzie z jego punktu widzenia idealnym wyborem. Ostateczną decyzję można bowiem podjąć po miesiącu. Najważniejsze, że niezbędne zakupy są możliwe natychmiast, co pozwala między innymi na skorzystanie z atrakcyjnych okazji cenowych.
Jak na płatnościach otoczonych korzystają e-sklepy?
Płatności odroczone to doskonałe narzędzie także z punktu widzenia e-sklepu. Udostępnienie klientom tej formy płatności, dostępne u operatora P24 (Przelewy24), przyczynia się do zwiększenia konwersji w sklepie. Klient, który ma większą elastyczność finansową, łatwiej podejmuje decyzję o zakupie. Zaletą systemu PayPo jest także szybkość działania. Użytkownik nie musi wypełniać obszernych formularzy, a transakcję można sfinalizować kodem SMS. Po pierwszych zakupach w przyszłości wystarczy jedynie zalogować się do systemu, aby dokonać kolejnych.
W jaki sposób wdrożyć płatności odroczone w swoim biznesie e-commerce?
Wdrożenie płatności odroczonych nie stanowi dla sklepu internetowego dodatkowego utrudnienia, natomiast poszerza grono klientów. Wystarczy skorzystać z oferty operatora płatności, który udostępnia sklepom taką możliwość. Szczegóły dotyczące tej usługi można znaleźć na stronie https://www.przelewy24.pl/.
Co ważne, odroczona płatność nie oznacza, że sklep internetowy będzie musiał poczekać na zapłatę. Pieniądze natychmiast trafiają na rachunek e-sklepu, natomiast konsument w przyszłości płaci za swoje zakupy bezpośrednio operatorowi płatności.